.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزینه های زنگنه برای شرکت ملی نفت ایران
طی روزهای اخیر رایزنی ها برای تصدی پست مدیریت عامل شرکت ملی نفت به‌ عنوان حساس ترین کرسی صنعت نفت با مسعود سلطان پور، سید مهدی میرمعزی، غلامرضا منوچهری و ناجی سعدونی انجام شده است.

در روزهای اخیر شنیده ها از نهایی شدن گزینه های مهندس زنگنه برای تصدی پست مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران حکایت دارد که در بین آنها به نظر می رسد شانس مسعود سلطان پور از بقیه بیشتر باشد.

به گزارش افکارنیوز ، طی روزهای اخیر رایزنی ها برای تصدی پست مدیریت عامل شرکت ملی نفت به‌ عنوان حساس ترین کرسی صنعت نفت با مسعود سلطان پور، سید مهدی میرمعزی، غلامرضا منوچهری و ناجی سعدونی انجام شده است.

اهم گزینه های پیشنهادی از مدیران با سابقه و خوش نام در صنعت نفت به شمار می آیند؛ شرکت ملی نفت ایران به عنوان تخصصی‌ترین مجموعه صنعت ایران، نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد کاملا وابسته به درآمدهای نفتی و گازی و حتی روابط بین المللی و دیپلماتیک کشور دارد به طوری‌که حتی تا دو سال گذشته رئیس جمهور به عنوان رئیس مجمع در جریان فعالیت‌های شرکت ملی نفت به طور مستقیم قرار داشت.

از سوی دیگر در شرایط فعلی هر چند مهمترین برنامه بیژن زنگنه وزیر نفت ارتقای ظرفیت تولید نفت، توسعه میادین مشترک به ویژه پارس جنوبی و افزایش صادرات و فروش طلای سیاه است، اما قطعا دستیابی به این اهداف در گروی حضوری مدیرانی متخصص و آشنا به مشکلات و چالش‌های فنی بخش بالادستی صنعت نفت، آگاه از فضای بین‌المللی بازارهای جهانی نفت و گاز، تجارت نفت و دارای سوابق مدیریتی کلان است.

تولید ثانویه نفت، حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز، استخراج صیانتی هیدروکربور، افزایش ضریب بازیافت از مخازن هیدروکربوری با تزریق آب و گاز طبیعی در حوزه خشکی و فراساحلی بخشی از برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران در برنامه پنجم توسعه بوده است که اجرای این برنامه‌های تخصصی و پیچیده دست کم در طول فعالیت دولت دهم به خوبی تعریف و عملیاتی نشده است.

در همین حال تامین منابع مالی و سرمایه‌ای، آشنا بودن به فضای مدیریتی و ساختارهای آشکار و پنهان نفت اجرایی در مناطق نفتخیز جنوب، نفت مرکزی، فلات قاره، حوزه خزر، پارس جنوبی، غرب کارون و زاگرس جنوبی، داشتن مقبولیت در بین کارشناسان و بدنه مدیران در رده‌های مختلف هم از دیگر ویژگی‌هایی بوده که باید مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت در اختیار داشته باشد تا بتواند در شرایط تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی، کشتی توسعه نفت کشور را به سرمنزل مقصود هدایت کند.

در این بین بیژن زنگنه برای تصدی پست وزارت نفت و تا پیش از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی صحبت‌های دل نشین و امیدوارکننده‌ای را مطرح کرد که شاه بیت آن در این جمله که "نفت را باید نفتی‌ها اداره کنند" جمع بندی کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.856 seconds.